saya sayang awak

Tuesday, August 3, 2010
sayu...
sudah terasa sayu,mata dah mula berperigi..
hati mula menutup...

terasa rebah di kala manusia ketawa..
terasa dingin di kala manusia gembira...
terasa kalah di kala yang lain menang
...

tak mampu menanggung derita ini seorang diri
kerana aku manusia yang punya segala kelemahan

beban mula terasa berat
dunia bukan tempat untuk aku
tekanan,air mata,keganasan,ketidakadilan,
di manakah kebahagiaan?

lesap...

mati...

hilang,

kenapa pilih dunia?

dunia kejam,hina,kotor,huduh,hina

aku akhirnya tersungkur

nikmat yang aku rasa selama ini hny lah sementara...

aku ingin tersungkur di hadapanNya..
kali ini,esok,dan selama2nya

ehem...
everyone pernah rasa down kan?rasa lemah sangat.nak nangesnak peluk abah.nak tidur ngn mak.pernah kan?

baru2 ni,aku tengok gamba kawan2 yang aku teramat syangi di laman fb..

terkejut,luluh,sdeh

kenapa pakai tudung mcm tu?kenapa seluar ketat?kenapa baju kecik?kenapa tunjuk2kn perhiasan yg Allah kurnia kat kita untuk dijaga?kenapa kotorkan diri kita?

saeng,

kita dulu belajar di sekolah yang sama,kita pakai uniform yg sama,kita sama2 pergi solat jamaah di masjid,kita sama2 menghafal surah almulk,yasiin,sajadah,dan banyak lagi lah,dah jadi hafizah daa,dalam dada kita ada ayat2 Allah,then,kita sama2 belajar hukum2 fiqh,tawhid,sirah...semua kita buat sama2..kita dapat tarbiah yang sama

tapi,sekarang..kenapa berubah begitu?
mana identiti yang kia bina dulu?mana kemuliaan yg kita pelihara dulu?kenapa rosakkan kerana lelaki?cinta?dunia?padahal semua itu takkan kekal

saeng,
aku sangat menyayangimu..teramat

aku sdeh,menangis tengok kawan2 yang aku lepak sma2 dulu berubah begitu...

aku tak cakap aku baik,aku jahil.aku tahu itu..
aku pakai pun tudung biasa jebukan tudun labuh,bukan tudung bulat,aku pakai je jeans,pakai je shawl,tapi aku tutup apa yng Allah suruh tutup.

kawan,
aurat bukan perkara main2..

jangan jadi murah..

jom kita berubah ke arah yang lebih baik...

aku sentiasa doakn moga kita sentiasa terpelihara dan tarbiah Allah terus mekar dalam diri kita..

sebab kita adalah pewaris Nabi..kita adalah ummat terbaik..kita adalah penentang puak dajjal...kita yg akan menegakkan kembali khilafah Islamiah,(huh,susahnya)
kita punya sangat banyak kewajipan dan amanah

sedar tak ni?
syabab2 harapan bangsa,

bagaimanaa kita mahu laksanakan semua ni jika akidah,akhlak kta tergugat?
iman melayang dengan cinta,aurat terbuka ikut fehshen,pergaulan tervirus kerana terlalu sporting...hmmm(aduh,sakit)

mampukah aku?

mampukah kita?

di sajadah aku hanya mampu menangis
moga di situ aku dapat meraih kekuatan ituuu

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...