nak bercerita ni>>pakatan rakyat atau barisan nasional?

Friday, August 13, 2010


assalamualaikum...

di sini,izinkan beta bercerita tentang kisah beta ketika di awal Ramadhan...

11august2010

7.00pm

"piyah,cepat piyah"
aku dan rumate kesayangan berlari-lari untuk ke masjid..untuk berbukak pada 1ramadhan..dengan langkah yang luas,kami berjalan menuju ke masjid,.aku tak tahu kenapa tapi langkah ku menjdi tak keruan apabila terserempak dengan brothers yang baru pulang dari bazar.oh!!malunye...kanapa?aku pun tataw...

next,kami terseremapk ngan kawan piyah tyme nak masuk masjid dan aku berpura2 ramah sebab nak join diorang nanti iftor..

setibanya aku masuk dalam masjid,oh! terkejutnye eden! ramai kot manusia.aku sekali lagi menjadi tak keruan dan halaku semakin samar..aku hanya mampu mengekor jejak piyah..dan kami duduk dekat ngn tempat wudhuk...

lau terlintas dalam benak fikiranku yang teramat rindukan nasi.."oh tuhan,dimana bayangan nasik untuk aku?"

aku percaya itu juga yang dipikirkan oleh rumate kesayanganku oleh kerana aku melihat mukanya memandang nasik sisters penuh dengan keinginan...

tapi,di sebalik kelaparan itu,aku hanya mampu berdiam dan berdoa semoga masih ada nasik untuk kami..berdoa,berdoa dan terus berdoa..aku percaya janji Allah untuk makbulkan doa orang yang berpuasa adalah benar..tambahan pula,waktu sebelum azan magrib adalah waktu mustajab doa..

alhamdulillah,datanglah abang nasik menghulurkan nasik kepada kami..aku penuh dengan rasa gummbirrranya ingin mengambil nasik dan memeluknya erat2..


aku percaya piyah dan orang sekelilingku(yang memandang penuh belas kasihan) juga tumpang gembira..

tapi,

Allah maha merancang...

oleh kerana aku duduk di belakang,maka nasik itu tak sampai kepadaku..oh!hampa hatiku..kawan2 piyah dapat nasik tapi aku n piyah tak..uh!

tapi aku masih berharap abang itu datang kembali kepadaku,,tapi harapan tinggal harapan..penantian itu satu penyeksaan..aku dikecewakan sekali lagi..uh Allah!

aku dengan perasaan yang humble dan muka nak nanges+kelaparan+kebuluran+kesian terus meluru ke arah yaya n d geng..kau lah harapan aku untuk berbukak yaya..

azan je,aku terus makan nasik yaya walaupun pada mulanya aku terasa sangat malu,uh tuhan!

terima kasih sebab sudi suap nasik itu untuk aku yaya,walau pun aku tak cukup tenaga untuk nganga kan mulut aku lantaran tangan kau besar sangat..uh!

oh!selepas itu aku mengaji dan merawat kembali kehampaan aku..pada Allah aku panjatkan syukur walau nasik hanya kongsi ngan yaya makan banyak dan baiti yang makan tak abis dan aku licinkan..terima kasih
(aku tahu ayat ni skema dan aku sangat terseksa menulis ini)

9.30++pm

aku tergesa2 pulak untuk bukak cyber cafe..okeh,tak letih pun..cuma peluh baju purple muda dah jadi purlpe tua..aku pun cepat2 bukak lah..pc masalah printing bengong biaselaa tu..tapi masalah is aku kene jaga sampai pukul 2.30am..oh!penatnye..aku ada quiz math esoknye..aku dah dapat imagine dah betapa berteraburrnye quiz ecop.huahua

aku pun jaga lah sampai masanye..

12august2010

2.30am

aku bergegas naik kat bilek..terpikirkan rumate kesayangan aku yang ditinggalkan tidur sorang2..oh!maafkan aku..semasa aku bergegas naik,aku terdengar suara sayu memanggil namaku yang cute itu..berdebar?tak..sebab aku berani(koya?)..oh,itu ainun..biase lah ainun.aku paham kau dan ini sajak khas untuk kau

oh ainun yang rupawan,
kau ibarat kelawar,
di siang hari engkau membuta,
bila bulan menyapa,
enkau terjaga...

kemudian,aku borak pasal c.c and the end..

then..

aku terus pulang untuk menjenguk rumate kesayanganku..lena diulik mimpi..selamat!!boleh lah aku men'curi' planta nya..tanpa berlengah masa aku terus meranggos roti2 itu..alhamdulillah...di sini rezeki ku..

quiz!!oh,masakan aku melupakanmu..
aku pun menelaah lah sekejap..
dan tidur..

4.00am

oh,enaknye mimpi ini..aku berlari2 bersama si dia..di pantai bla bla bla

6.45am

anis!!!bangun..

erk2,piyah,itu kamu?mane kekasihku?wuah!!subuh gajah aku dapat!!!

lepas subuh,aku tidur sejenak sebelum dapat mesej dari my boss

8.00am

aku ke kelas dengan muka yang sangat tiut,,oh!dan mendengar ceramah serta tazkirah oleh miss adila dan fitrah(sebenarnya nak cite benda ni je)

fitrah tazkirah pasal betapa powernya bacaan BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

dikisahkan pada zmn dahulu,tika dinosour masih wujud(jgn caye), ada satu couple suami isteri..aminah ni sangat suka baca basmalah,kalau dia nak buat apa2 pun mesti baca basmalah..
si abu ni pun dah bengong,kenapa lah isteri aku asyek baca basmalah, n x pasal2 dia bengang ngn isteri dia(xbetol agaknya)...

lalu terlintas lah,dalam benak pikirannya untuk test isteri dia ni..pada suatu hari,dia telah meletakkan(powernye bm aku) ular(if i'm not mistaken) dalam rice container diorang.dia macam nak buat experiment lah, nak tengok apa jadi kat isteri dia(mati ke tak kot) bila aminah bukak rice container tu..dan

dan,bila isteri dia bukak je rice container tuu,betapa terkejutnya aminah kerana yg ada bukan nasik tapi setingkat emas berbentuk ular(weh,tak2..setongkol emas je)...

si abu lagi lah terkejut, masakan ular bisa bertukat menjadi emas...subhanallah, betapa ajaibnya kuasa basmalah..itu yg Allah nak tunjuk kat dunia, tapi kat akherat nanti? waallahua'lam lah...

actually,fitrah tade la cite macam ni,aku je yg sesuka aty tonkoktambah..fitrah bagi tazkirah in english weh!!n kitorang memang compulsory untuk bagi tazkirah in english dalam kelas cik puan manis,miss 'adila...

tapi anak2 semua,jangan tiru perbuatan abu ni..kot2 la korang nak test jugak,pergi amek ular ke apa kan..apa yang kita semua perlu buat is baca n practise bismillah..setiap kali kita baca bismillah wif conviction n understanding thousand ruby palace will be built 4 us in the jannah,kata fyth salim..



banyak lagi hadis2 yg fitrah bagi tapi,macam biasa lah,i lupa...uh

at the end of class,miss 'adila telah bercakap pasal politik..entah kenapa tiba2 keluar pasal ni,sedangkn kitorang belajar pasal Buddhism pagi tu..

okeh,about politik yang miss cakap tu yg aku nk highlight ni...

menurut beliau,

-------------------------------------------------------------------------------------

keadaan orang melayu sekarang makin parah...
dulu singapore telah dirampas oleh cina,sekarang pun malaysia secara slow2 nye kaum cina nak conquer...

kite orang melayu tak sedar,yelah baik sangat..padahal orang cina tak pernah sesaat pun terlelap dok pk cane nak rampas Malaysia ni..

diorang dah conquer ekonomi dan sekarang kerajaan pun diorang hampir conquer.memang la tak 100% tapi lama kelamaan? benda tu tak mustahil...

dulu diorang datang sini sbg pelombong je..tapi skarang?tyme British nak bagi kemerdekaan kat kita,British nak anta puak cina ni ke China..tapi negara diorang sendiri reject..mintak jadi warganegara negara lain pun tak nak.tapi kita lah yang baiknye..bagi kewarganegaraan kat diorang..puak melayu ni baik sangat,semua benda nak bagi..semua benda nak jual

Cina ni jahat loh.contoh kalau diorang berniaga..mana ada diorang adil..kat puak diorang,dia bagi murah jek,tapi kat Melayu?adoh

saya hidup kat penang sampai umur 17,saya dapat rasa macam mana betapa cina conquer negeri tu.sekarang kat kedah pun lebih kurang je..

kalau kita tengok piil cina ni ada mirip ngn yahudi.kenapa saya cakap mcm tu?sebab nye,begini
cth kalau diorang beli rumah byk2 n jadi la kawasan perumahan tu milik orang cina..at first,kawasan tu 50sen je,tapi lame2 dah jd 2ringgit..diorang mengaku tanah yg kerajaan punya tu hak milik dia lah,n ngaku tanah dia banyak kononya.then,mula lah nak azan pun tak leh dsb..pulak,sebab tu lah kita tengok tanah2 perkuburan cina banyak tepi jalan kan?tanah tepi jalan mahal awak tahu.nanti bila tanah tu dah mahal,kubur tu dia buang lah,tanah tu dia amek.bijak kan?tapi orang Melayu redha je...

orang Cina ni dah pandai demand2.dulu,mana ada kat matrik orang cina,tapi sekarang?pandai diorang ckp tak adil la apa la..tapi Melayu relax je..biasiswa Mara,dulu mana ada org bukan bumiputra dapat..khas untuk orang Melayu je.tapi sekarang ni hah,dah berlambak cina dapat biasiswa..smpai UiTM pun diorang nak tembus jugak.tak pernah puas.semua benda cina nak..University sekarang pu dah ramai cina bina.lim kok weng tuu,uni. yg femes gilaa..orang biase2 tak leh g,yg kaya je..sampai dah dapat title antarabangsa kot..

awak tak nampak lagi cane kita Melayu dalam bahaya?
sebab tu lah kene score tinggi,xleh skip class,xleh overslept..

bab politik plak?
DAP awak tahu,dia tu sekonkol ngn orang singapore(yg amek singapore dari Malaysia dulu,nama apa tah),ha..awak tak tahu.liciknye diorang

kalau kat parlimen,kalau puak cina ni dapat concuer,habislah Melayu.pastu DAP berpakat ngn PAS and PKR kan?awak tahu,dalam pakatan rakyat ni,.DAP yg paling besar..bab kata karphal singh"jangan mimpi lah nak buat negara Islam kat Malaysia"..kalau DAP adalah majoriti maksudnye kalau pakatan rakyat menang dalam pilihanraya nanti,DAP lah yg akan byk kerusi kat parlimen..PAS cket je..DAP lagi lah..sekarang DAP nk bukak cawangan untuk orang Melayu,nak dapat undi orang Melayu,nati lagi senang lah mereka nak rampas Malysia..PAS xkan mampu nak pegang kerajaan,sebabnye DAP yg conquer pakatan rakyat tuu.

awak tahu tak semua ni?
tak tahu macam mana nk jdi da'i?
kata nak jadi pendakwah

saya bukan nak cakap politik ke apa,tapi benda awak kene tahu.kene tahu nak undi sape..

ye!kite memang kene asobiyah!asobiyah tu penting.kite kene pertahankan agama dan bangsa kita..

kita kene terus pertahankan hak kita i.e:

lembaga wilayah persekutuan menyatakan bahawa:
1-sesiapa yg menjadi warganegara Malaysia,dia haruslah mengiktiraf Sultan sebagai pemerintah tertinggi
2-Melayu diberi hak keistimewaaen
3-Islam sebagai agama rasmi

dah ramai dan banyk hak2 keistimewaan Melayu di pupuskan.kita nak berdiam ke?

sebab tu lah kene score tinggi,xleh skip class,xleh overslept..

-------------------------------------------------------------------------------------

[banyak lagi huraian miss..yg tak mampu dah aku nak type.aku tak mampu dah nak ngadap skrin ni..tapi ayat2 kat atas ni lebih kurang ayat aku..tapi still ada point miss]

then,aku pening apa sebenarnya miss nak cakap?
vote for BN?
jangan harap...

aku memang blur..n tertanya2 kalau begitu kesnye,kenapa Pas bersatu ngn DAP?
help me out!!!!

takkan nak sokong BN semata2 untuk Melayu..Islam macam mana?
kan bagus kalau kita semua bersatu dan terpisah dari dakyah yahudi yg memang ingin kita semua berpecah...

apa yang aku pegang ialah,mak aku cakap nanti kat akhirat kita nk berdiri di belakang pemimpin yang kita pilih di dunia..dan aku memang tak sanggup berdiri belakang najib yg isteri dia pun rambut tinggi 14inci..

kalau orang cakap politik tak penting,they totally wrong..sekarang kuasa politik lah yg mampu membangunkan kembali negara Islam..walaupun miss aku ckp yg PAS tak mampu untuk conquer parlimen,tapi aku tetap sokong Pas,sebab dlm parti ini lah yg tertegaknya hukum2 Islam..dan dasar BN sekarang pun bukannya memelihara orang Melayu..SATU MALAYSIA..SATU YAHUDI..hm,,tade maknenye..sebab yg satu hanya Allah,dan yg satu nye hanya lah Islam..bila Malaysia disatukan ni lah,hak disamakan,agama dicampuradukkan dan sbg..

dasar Pas adalah untuk menegakkan kembali khilafah islami,jd atas sebab itulah aku akn sokong pas..

miss,maaf kalau saya tersalahpaham dgn apa yg miss cuba uraikan..lain kali straight to the point,senang sikit..hehe



lepas abis kelas miss,aku ada kuiz n again kantoiy!!!huh,shi*

abis semua kelas,aku balik bilik n tidurrr!!!sedar tak yg aku tak cukup tidur?argh

but yg paling best time berbukak tu..

6.30pm

piyah,cepat ah nk gi talaqi.aku tunggu bawoh deh

6.35pm

kami jalan dengar kadar kelajuan 100meter seminit,pastu tersempak pijah..anis,talaqi tadop!huwa!!aku jerit dalam hati..pastu aku piyah dok buat ketumpat untuk hari raya bedetik di bawah pohon rambutan

6.45pm

kami bertolak ke surau ground floor untuk iftor..freee..hehe..sebelum tu aku tadabbur quran,harap ketumpat tadi tak beracun..huhu..
pastu,dekat2 nk berbukak tuu,kak izzah dr gombak bg tazkirah pasal puasa..yg antaranya aku nak share,

kenapa Allah cakap puasa itu adalah untuk Aku?

apa korang paham?
adakah puasa je untuk Allah?solat?baca quran untuk siapa?

begini,,dikatakan puasa itu adalah untuk Allah sebab Allah lah yg akan bagi pahala kat kita..allah sendiri.kalau kite perasan,pahala puasa ni tak dinyatakn,cth kalau solat kita tahu kan,kalau jamaah dapat 27X ganada semua..tapi puasa hny Allah yg tahu berapa..bergantung pada niat n kesempurnaan puasa kita..

kalau kita tengok,ibadah puasa ni orang lain ta taw kecuali kita cakap..kalau kita ta cakap kita puasa,org lain ta taw..kalau solat,org dapat tengok,n mungkin bila orang tengok,kita boleh timbul rasa riak n sebagainya..begitu juga dengan ibadah lain..maksudnya,kita berkemungkinan melakukan ibadah itu bukan untuk Allah,tapi untuk dipuji,untuk manusia atau harta..




tapi,puasa tidak..berbeza dari semua aspek dengan ibadah lain,makanye,puasai itu adalah untuk Aku(Allah)...paham?huhu..i'm not gud explainator

7.30pm

tolak tambah,maka azan lah..dan kat sini,Allah dah makbulkn doa aku yg time aku xdapt nasik semalam..aku mam abes satu talam..n become last person dok mam..burrr..alhamdulillah..aku pun solat terawih..

dan

dan

dan

bersedia untuk bekerja samapi kol 2.30am ploop!aduuush

sekian,entry yg ntah pape ke tidak

assalamualaikum

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...