rim :) and sleepy :O

Friday, August 20, 2010
sekarang pukul 5.17am

dan aku masih mengadap benda ni,buat apa?hmm benda yg tak patut aku buat tym bulan ramadhan sebenarnya.hehehe

hmm..sekarang aku di penghujung sem,dah dekat2 nak balik rumah..n kat rumah aku memang tinggal dah blog ni..sementara dok kat sini baik aku online puas2,jalan2 blog orang byk2..hehehe

tadi,kelas rim(religions in Malaysia)..ngantuk sangat(semua kelas aku ngantuk)..aduuh,aku tak paham kenapa lah aku ngantuk sangat.sampai nak bukak mata pun berat(sebab kelas kul 7.30pg ke?),tengok muka cikgu pun dah nampak petak2 macam katil,kepala pun dah tok leh statik,asyik rotate je,telinga dah makin pekak dan..dan..mata open close je..cam tu lah rupa aku dalam kelas..unless kalau cikgu yg kelakar abes dan time dok dalam lab..time tuu aku active sikit..



aduuh,macam mana lah nak exam ni..merapu je study..kata nak jd pendakwah tapi belajar pun tak betol..ingat senang2 ke nak tegakkan Islam?ingat senang2 ke nak dakwah kat orang asli?kalau diri sendiri pun bekal tah ke mana,study merapu 12,jgn harap lah mek nih oh!

aku minat chemistry,tapi kenapa dalam kelas aku nantuk eh?dengan persoalan ini lah,aku tergerak untuk cari tips for not feeling sleepy in a class(betol tak english aku..hehehe)..tapi,yg first kuar is how to sleep in class..perh!hampeh,,yg tu aku memang dah reti yg teramat...pegang pen,buat2 menulis,tutup mata..kalau madam panggil ke apa,stay relax je jgn gelabah..tak pun,jgn gerakkan badan..statik..contol badan(kepala terutamanya) bg statik..kalau kepala still terhayung,tongkat ngn tangan dengan lagak berfikir nak solve soaln bapak susah...eh,merapu lagi..aku nak cakap pasal tips tak nak tidur dalam kelas act..

tapi dalam google ni tak menarik ah..macam segala bnda yg aku buat(macam google suruh) tak jadik..macam..basuh muka..aduuh,kalau dah ngantuk basuh la ngn satu baldi pun tak jadik oh!

so macam mana ni?

aku berpendapat(ececece) mengantuk dalam kelas dapat dielakkan kalau>>

aku memang suka gila subjek tuu..aku suka lecturer yg mengaja n aku suka budak2 kelas(nantok bukan bermakna tak suka ye..oh zai!)..
macam sekarang,aku memang suka ngadap lappy ni,jadi even dah pagi buta ni,aku still tak nantok..okeh2 yg ni memang semua org suka kan..

tapi cth subjek btq(basic theme alQuran)..aku rasa aku suka mampus subjek tuu.first sbab memang senang,pastuu time tuu aku 1st year yg memang enthusiastic sangat2 nak belajar..lagi madam lwak abis n macam biasa,kalau sekelas ngn budak fizik(engineering),memang diorang kelakar n suka menjampuks..jadilah kelas btq aku tuu kelas yg best,ceria,santai n best!

jadi lah aku tak nantok..kalau nantok pun aku tak tersengguk2 macam sekarang..isk!

as conclusion,untuk tidak mengantuk dalam kelas,pupuk minat pada subjek tuu..banyakkan bertanya..kalau tak nak tny lecturer,tanya kawan sebelah(zai) pun jadilah..basuh muka satu kolah,soh kawan cubit,tampar,n bagi penyepakk...

kalau nantok jugak,aku memang tak dapat nak kata apa lah..memang kau hantu tidur dalam kelas koot..hehehe

tapi,walau aku nantok tahap cipan nazak,catch lah jgk apa cikgu ajar..pasal kelas rim tuu,madam ajar pasal Christianity..oh!tobat eh,aku memang tak suka belajar agama2 korang yg corrupted abis n memang mengarut..kalau dulu Buddhism,aku memang tak paham ape..Hinduism?sampai ada bermillion2 tuhan..gila apa..Sikhism oke sikit kot..sebab sikhism ala2 Hinduism n Islam..tak susah nak paham..

hmmmmmmmmm :o

erkkk :&

asalnya nak cite pasal christianity,tapi malas n macam nak pergi buat 'kerja' je..so sampai di sini saje saya berblogging...tapi yg dapat saya conclusikan pasal agama2 kat dunia ni(selain Islam),mereka sangat mengarut dan mencipta agama mereka dengan menggunakan logik akal yg terbatas..mereka sangat dahagakan Supreme power utk mengadu dan untuk disembah,sebab tu lah mereka mencipta berhala n sbg untuk penuhi fitrah manusia yg memang perlu worship Lord...asasnya,agama hanyalah satu..Islam..n agama2 lain yg muncul selain Islam adalah agama yg dikorupsikan dari agama Islam oleh penganut2 yg lepas...semoga mereka mendapat hidayah tentang Islam n kita dikekalkan hidayah mengenal Islam dan Allah hingga bertemuNya di Syurga..insyaAllah..

waallahu'alm

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...