cool

Friday, August 6, 2010
bismillahirrahmanirrahim...

hukhukhuk...grrrgrrr...huh,!
nothing na tulis,aku cuma geram dan moody na cakap ngn orang,blog lah tempat aku meluah..sebab kat sini aku tak perlu mendengar ejekan,'pujian'!aku hanya perlu cakap dan aku alone..sometimes it is good to be alone kan, even sifat ini tak berapa elok..dan bila aku sakit hati atau kesok hati aku amat suka untuk bersendiri..tapi biasalah kat U ni amat susah untuk kita bersendiri..privacy tade sangat..dan di sini aku belajar untuk tidak terlalu manjakan perasaan yang memang selama ni dimanjakan, diturutkan...

di sini, aku cuba untuk tersenyum (walau sangat payah), tika hati remuk,masih menahan air mata dan perasaan..perasaan sangat susah untuk di jaga..cakap senang tapi tidak untuk di buat...kenapa?
tanya iman..hati orang yang beriman tidak mudah tergugat dengan perkara yang kecil..kadang2 aku pikir,kenapa aku tension, cepat bengang dan pelbagai sifat2 yang huduh lain sedangkan Allah cakap hati orang yang beriman sentiasa tenang..beriman kah aku? lemah sangat kah iman ini?hingga tersangat sensitif pada benda yang patut di pandang sebelah mata?

hmm,,

lega dapat meluah dan dapat membobel..hehe

btw, terlanjur dah tulis ni, nak cite benda nii,.
tadi kwn lelaki aku mesej, dah lama tak mesej ngn dia, katanya ada masalah..dan sebelum ni, aku dah biasa jadi tempah curahan masalah bagi dia..lau terlintas di benak pikiran ni..bolehkah aku terus mendengar masalah dia? halalkah pergaulan ini?

dulu,aku rasa benda ni tak salah,sebab aku bukan couple pun,aku cuma kawan dan aku berani guarantee aku tade perasaan kat dia,.sehinggalah aku disedarkan oleh fenomena 'hijrah' oleh sepkito(geng uia)..kami duduk berbincang(atau berbual) tentang masalah pergaulan ni, dan akhirnya kami membuat konklusi untuk berubah..bagaimana? tak mesej, tak bergayut, tak outing same ngan laki kecuali sebab perkara2 yang penting sahaja..contohnya urusan kerja dan pelajaran

selama itu juga lah,aku berusaha untuk menjauhi lelaki..sungguh!aku cuba jaga kesuciaan diri ini supaya tetap menjadi mutiara yang bersinar.. dan kadang2 curahan masalah ni buat aki confius sama ada nak layaan atau tak..

aku sangat peham lah,kalau kita ada masalah,kita perlukan sesorang untuk dengar..dan di sini patutkah aku mendengar???

akhirnya,aku balas jugak mesej dia..huhuhu..

dah anis!pergi sambung kerja!!!

eh2,esok kitorang nak buat birthday party untuk sepkito..harap berjalan lancar yeah!!!

perasaan yg terlalu sensitif adalah sangat2 tidak perlu dilayan kerana itu hanyalah perasaan yang dibuak2kan oleh satan..senyum tika berduka..itu penawar terbaik..tak caye?sudaa

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...