kenapa aku nampak dunia?

Tuesday, July 27, 2010

bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah,hampir 2minggu aku bekerja..

pelbagai haru telah aku lalui

print rosak,network babak, dan duit short...

perasaan marah bengang bengap pun dah rasa..

Lantas,aku terpikir tentang hakikat aku bekerja dan hakikat duit halal

halalkah duit ini?

kenapa aku bekerja?

wua!!!aku dah terpesong ah!no no no, i mean,aku kerja not really direct to God

sebab duit..sebab handphone n sebab dunia

ASTAGFIRULLAH...

ni baru kerja as part timer operator,nanti dah jadi nurse?

hm,,kenapa aku tidak melihat dunia dari kaca mata seorang da'i?

dari sudut akhirat?

aku sedar tentang hakikat mati,hakikat dunia ini adalah sementara namun tetap berterusan selalu dok kejar dunia..

lepah ni,niat kena betol

bukan kerana dunia je

bukan kerana duit,pengalaman n bermacam2 alasan yang dicipta setan durjana..

niat kerana Allah..solat jaga,aurat jaga.pergaulan jaga,akhlak jaga

dakwah bila ada peluang..peluang perlu di cari..

i'allah..rezeki ini halal dan aku tak jadik orang rugi

oke anis,stop babbling..uek :p

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...