oh susah!

Saturday, January 15, 2011
salam everyone:)

macam mana hari2 kamu semua?fun?good!

hari ni aku terlibat dengan program ARABIC DEBATE. they all very awesome!popek2 cakap arab,macam mat arab. tapi tak sempat pulak nak berkenalan dengan mereka.tapi bukan itu yg aku nak cakap hari ni.

it is about transformation (kelas gitu ayat)---perubahan---

guys.. dulu aku pernah jadi jahil (sekarang pun masih). tapi tahap kejahilan aku yg dulu lagi melampau. tak perlu aku ceritakan dan bukak aib sendiri tapi bila masa berlalu,umur meningkat,terdetik dalam hati aku untuk berubah.

yes!berubah.

berubah dari jahat kepada baik.

dari sexy kepada tertutup.

dari gatal kepada terjaga.


 



dan Alhamdulillah aku beransur-ansur menuju kepada impian aku. berubah.berjuang menjauhi kehinaan dosa.menjauhi kebusukan maksiat.

tapi it is trully damn much not easy!
sebab aku dapat rasa..
dapat rasa kekuatan itu makin pudar.makin goyah.
aku rasa aku malas untuk teruskan benda ni.


Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran


aku ingin kembali pada yg batil.teringin.mahu.
sedangkan selama ini aku dah usaha untuk jauhi benda tu.

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I don't know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why

aku punya nafsu yg harus dilawan,dan kadang2 aku tewas sendiri.
bukan senang untuk melawan.bagi aku.ia amat tidak mudah.

dan tika itu,aku rebah lagi.


He's the reason for the teardrops on my guitar
The only thing that keeps me wishing on a wishing star
He's the song in the car I keep singing, don't know why I do

doakan aku supaya aku cekal dan gain back kekuatan yg pernah aku ada dulu.ingin berubah,ingin menjadi yg lebih baik.walau hati ini susah dipujuk.walau byk tahi2 maksiat telah aku lakukan.

Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


kakak cakap untuk berubah kena istiqamah---berterusan---tapi ianya bukan senang!




aku mampu lakukan.sebab perubahan ini bukan untuk kebaikan aku sahaja.tapi ummat jua.kenapa aku selalu kontotkan minda aku dgn memikirkan diri sendiri shj.tanpa sedari perubahan seorang khalifah mampu merubah ummatnya.

mengapa aku ingin mengikut kebatilan padahal di sisiku terpaut beribu keindahan.
mengapa aku ingin mengejar dunia padahal suatu masa aku akan mati jua.
mengapa aku ingin memuaskan nafsuku padahal jiwaku mati kerananya.
mengapa aku gatal sangat padahal jodohku telah disediakan oleh Penciptaku.
mengapa aku ingin membuka perhiasanku padahal itu adalah rahsiaku.


ALLAH
ALLAH
ALLAH
ALLAH
ALLAH
ALLAH


anis,
perubahan bukan mudah.
sebab itu tak ramai yang berubah.
mana prinsip dan jati diri kau sbg Islam.
jika begitu goyahnya prinsip mu,layakkah kau bergelar penganut agama suci ini?
layakkah kau melaungkan kau Islam
padahal jiwamu sangat rapuh.
sangat mudah goyah dgn dunia.




YA!
aku layak bergelar Islam.
aku layak.

dan aku akan buktikan aku LAYAK!

So when the time gets hard
There's no way to turn
As He promised
He will always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promised
He will always be there


doakan aku kawan2.bila aku hanyut,tarik aku kembali ok!
selamat mencari kekuatan dan selamat berubah:)

::ayat aku berterabur.tak reti nak susun lelok huhu!









8 kuman:):

hawa benz at: January 15, 2011 at 10:30 PM said...

aniss.....mu bleh punye..aku yakin,,mu budak baik..lain mcm aku..aku ssh nk brubah,,ade niat,tp x de tndakan..ak sokong mu dr blkang...chaiyok2 anis...

sAyOobAeQ at: January 16, 2011 at 12:54 PM said...

insyaallah hawa:)

kita sama je hawa.masing2 ada dugaan msg2.huhu

tenz!support me oke syg.aku pun sapot mg.dari doa,dari munajat i'allah akan timbulnya tindakan:)

kata2 utk aku jua:(

Novelgurl at: January 16, 2011 at 2:54 PM said...

aja aja hwaiting !! Malaysia boleh ! hehe..tetiba..tak pe perlahan-lahan awk..Yakin pada-Nya.

sAyOobAeQ at: January 16, 2011 at 10:49 PM said...

hehe tenz!i'allah anis boleh!

biskut at: January 16, 2011 at 11:38 PM said...

bila kita ingin melakukan kebaikan ketika itu akan wujud banyak halangan...kena bersabar dan tabah.

sAyOobAeQ at: January 18, 2011 at 11:16 AM said...

betol biskut:)

but it is still hard.payah mampush!huhu

Encik MamaT at: January 18, 2011 at 12:19 PM said...

sama2 kita berusaha untuk melawan hawa nafsu dan godaan syaitan..

She's retarded at: January 20, 2011 at 6:09 PM said...

saya pun nak berubah
dari malas ke rajin

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...