love itu....?

Friday, January 28, 2011
hari tu dia janji nak setia tapi dia pergi jugak.
hari tu ada dia bagi hadiah,kite ingat dia suka kite tapi kat orang lain pun dia bagi jugak.
hari tu ada dia cakap dia sayang kita tapi hari ni dia jauh dari kita.
hari tu ada dia cakap dia rindu kita tapi takde pun mesej dia.

apa maksudnya?

dia tipu kite ke?




sebenarnya,cinta itu macam mana?
adakah cukup dengan melafazkan pelbagai kata?
menabur pelbagai janji?
berpura-pura prihatin?
membelanjakan wang untuk kita?


jangan lah kau katakan cinta jika dalam hati mu masih punya ragu.
jangan lah kau lafazkan rindu jika hati mu tidak meanggukkannya.
jangan lah cuba bermain dengan cinta kalau jiwa mu terlalu rapuh untuk menerima kesengsaraan.


kerana,
di permulaan cinta itu adalah bahagia,
di tengahnya sengsara
dan di akhirnya perpisahan.












for those yang kehilangan cinta,

kuatkan semangat.
hidupmu belum berakhir.
jadikan perpisahan itu sebagai permulaan hidup yang bersih dari dosa.

kau akan merasai kekosongan pada mulanya,
tapi janganlah kau isi kekosongan itu dengan cinta hina itu lagi.
kerana ia akan melukai mu sebagaimana dahulu.

jadikan permulaan itu sebagai permulaan untuk dirimu mengangkat darjatmu.
angkat darjatmu menjadi permata.mutiara.emas.
susah untuk dimiliki dan berharga untuk dimiliki.

kamu akan jadi comel bila kamu bernilai.


she says:
 
When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
All the words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you

 he says:

Berakhirlah sudah semua kisah ini
Dan jangan kau tangisi lagi
Sekalipun aku takkan pernah mencoba kembali padamu
Sejuta kata maaf terasa kan percuma
Sebab rasa ku telah mati untuk menyadarinya


:: it is normal to love and be loved. tapi kene guna cara yang betul dengan fitrah hati:)

assalamualaikum:)

10 kuman:):

iqbalsyarie at: January 29, 2011 at 11:38 PM said...

saya suka entry ini. Penghayatan :)

karl at: January 30, 2011 at 12:02 AM said...

mohon link http://wicararumi.blogspot.com

gadis ketam at: January 30, 2011 at 11:26 AM said...

best ~

niesz at: January 30, 2011 at 11:58 AM said...

sayu je bc entry ni..but yg penting cinta pd ALLAH yg kekal abadi kan.. :)

HonEyBuNNy at: January 30, 2011 at 11:40 PM said...

salam..suka sgt2 entry neh..bermkna....suka ayat2nya...

sAyOobAeQ at: January 31, 2011 at 8:55 AM said...

assalamualaikum:)

to iqbal: tenz:) xtahu nak cakap apa daa aha

to karl: tenz bagi link.tapi tak paham. what is rumi!

to gadis ketam: tenz:) moga bermanfaat:)

to niesz: hehe sayu...layu..jgn ngantok:)

yep!Allah the almighty:)

to hunnybunny: huhu tenz:)

darl sepet at: January 31, 2011 at 12:26 PM said...

teringat "org lama" yg penah tabur janji kt saya.tp in the end..just a word.n now dya happy dgn org baru..cuma sya yg maseh pegang janji tu..terseksa dgn semua janji2dan harapan dya.sgt unfair!!

(emo la pulak.buat aduan pelanggan kt cnie.sorry.hahaha.)

sAyOobAeQ at: January 31, 2011 at 8:42 PM said...

huhu sabar2:)

I dont think man will get serious on relationship at this age.20an..lau dah late 20,maybe serious la kot sebab nak kawin dah

hehe.

you'll meet someone that appreciate you
one day:)

:)

darl sepet at: January 31, 2011 at 9:28 PM said...

amin....i hope too.

.::nany dingding::. at: February 11, 2011 at 12:24 PM said...

ouh, awesome !!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...