mom!arrange me a marriage please:(

Saturday, November 13, 2010
salam all-----

wuhuuu-----:(

sdeh:(


sape2 yg amek muet tadi aku tahu kau dapat agak based on my report..erk i mean based on my title apa aku nak bobel kat sini nih

aku cite la sikit ye pasal MUET td,esei kua pasal arrange marriage..aku yg punye cinta sendiri,pnye lelaki idaman di hati of course la aku menentang habis-habisan

hahha

tapi tentangan aku tu tak cukup peluru sgt ah,nampak macam hancuss je..tapi tawakkal to Allah..apa yg aku terdaya aku dah buat walau tak berapa bersunggguhh huhu

hmmm hmmmm nak bagitaw apa lagi ek..

blurr ah hahaha

tataw nak tulis apa lah adoiy

aku memang tabik spring lah orang yg update blog hari2,erk tapi bukan semua lah..setakat update blog bagi tahu :dear,aku sakit perut hari ni bla2 bla2 ...aku tak spring sgt heheh
sebab aku pum boleh buat gitu..actually dah buat pun hehe

try korang baca blog 'beliau' ..adoiy,menginsapkan and make me quite respect la beb..umur baye2 kite (kite tu aku je oke)je tapi entry dah macam 'master' (tak baye kite) aku yg sorang ni..

alhamdulillah...

sekarang kalau kite walking2 blog ni,makin ramai yg jd pendakwah.indirectly...dan insyaAllah usaha kerja mereka ni ikhlas...sebab buat blog x berbayar kan,,setakat harap nuffnang berapa sgt la...
(i wonder nape la aku cakap psl bende ni haha)

mungkin dgn cara ini Islam akan berkembang..apa mksd berkembang bukannye to make people know about Islam,tapi nak bagi kite semua MENGHAYATI Islam itu.sekarang,bukannye orang tak kenal Islam tapi untuk menghayati berapa kerat sgt lah..

kau pun!aku pun!

mengaku Islam tapi segala macam sunnah Kekasih taknak buat...Allah suruh A kau buat B..degil kan..adoiy!

tadi ada makhluk Allah ni,dia dah bangun dah hampir2 pukul3 a.m,waktu al-Khalik paling suka makbulkan doa,paling sayang orang yg bercakap dgnNya time ni dan the most percious time dalam agama paling most suci ni,tapi hamba ni sgt bungeks,bagi dia tidur lagi penting,,bagi dia mengantuk itu yg perlu dipertahankan bukan dosa2 yg menggunung yg perlu kpd keampunan,bukan segala hajat yg perlu disempurnakan,lalu dia pun tidur kembali..

kau rasa bodoh tak hamba tu?

bodoh?

ye,aku memang bodoh pun

korang tahu tak kenapa kita susah dan teramat liat nak bgn tahajud?bagi yg senang,alhamdulillah...korang patut doakan,sahabat2 korang turut diberikan kekuatan untuk solat mcm kamu semua..

well,kita yg susah dan liat dan kerjakan suruhan+benda yg Allah suka ni krn ....
telah diselubungi hati kita dgn dosa sehingga dosa2 tersebut telah mematahkan segala kekuatan untuk mengerjakan ibadah..

bila jauh dari Allah mula lah rasa serabut,cepat marah,bosan,kosong hati dsb


tenang...


macam mana nak tenang ni kalau asyek hitamkan hati sendiri..kalau muka eeetam tape,boleh pakai fair n lovely,tapi kalaau hati hitam macam mana?

kene cuci lebih hebat lagi,kalau muka nak putih,sapu lah cream ke bedak ke tapi kalau nak putihkan hati,kene lebih kuat berusaha..mujahadah..simple word but hard to do:(

tinggalkan sgl perkara yg melalaikan termasuk facebooking,blogging jika ia telah melalaikan kita..jika ia menguatkan semangat keimanan,teruskan...Allah suka:)

---------------------------------------------------------------------------------------------

aku tgh buat EAP,pastu boring+beku dah,aku bukak blog,tgk kat edit post,ada draft..heheh..entry ni agak lame dah tapi sebab skrg aku tade idea,so post je la kan

tajuk takde kene mengene pum,org tade idea memang serabai sikit huhuhu

...sambung EAP...


0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...