Day 5: Happy Ending?

Friday, June 22, 2012
YeaY! Alhamdulillah. Dah settle satu minggu di Eye Ward. Next week another ward, another experience.
Sebelum balik tadi, kami babai babai dekat patients dan staffnurses. They all treat us so so well. Alhamdulillah sangat-sangat. Masa kami minta maaf dan bersalam-salaman dgn nurses, aku cakap kat sorang nurse ni,

Maafkan kitorang, doakan kami berjaya.

then, dia jawab.

Ye, korang pasti berjaya sebab korang semua baik, tak lawan cakap.

Lebih kurang macam tu la hehe. Alhamdulillah. Kalau diorang rasa macam tu dengan kitorang, kami perlu kekalkan prestasi ni dekat ward2 lain.

Makcik yang aku selalu cerita tu, sedih rasa bila nak tinggalkan dia. tadi masa nak ukur berat badan dia, kaki dia cramp. dia cakap sakit. dan muka dia, make me feel bersalah sangat sebab kami macam paksa dia untuk berdiri. tapi dia tak berdiri sangat pun. makcik sangat takut untuk berpijak atas kaki dia sendiri mungkin sebab kaki dia sakit teramat. sedih bila aku tak dapat faham benda tu huhu :(

Dan sebelum aku balik, aku sempat pesan kat makcik, actually everyday aku borak ngan makcik pasal Tuhan. Aku pesan makcik kena banyak berdoa. aku harap sangat dia dekatkan dirinya kpd Pencipta. dah harap sangat walau dia xdapat kekayaan, kebahagiaan dan nikmat kesihatan kat dunia ni tapi dia dapat kebahagiaan abadi di akhirat sana. Pray for all.

dan alhamdulillah jugak dapat team yang cooperative. semoga minggu2 yang mendatang memberikan banyak lagi pengalaman dan menyatukan hati2 kami hehe. dapat CI yang sangat baik, Sr Fadzilah. semoga kami dapat timba ilmu sebanyak mungkin dari beliau.

Sekian, assalamualaikum :)

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...