Day 3: Cooperative, please.

Wednesday, June 20, 2012
Apa yang baru hari ni, pagi-pagi lagi, semasa pass report seorang Staffnurse panggil aku dan seorang kawan untuk bantu dia hantar patient ke Operation Theater (OT). Selepas aku ambil vital signs dan semuanya normal, segala maklumat dan form sudah diisi, kami menolak patient ke OT. Sampai disana, kami hanya masuk melepasi pintu pertama sebab kami dalam keadaan tak sterile. Ada 3 pintu semuanya sebelum masuk ke bilik-bilik pembedahan.

Rasa kecewa tengok kerjasama antara health care settings. Aku tak pasti apa jawatan si budak OT ni,mungkin Dr atau nurse tapi dia boleh marah dan mengata staffnurse yang sekali dngan aku terang-terangan tanpa beralas sedikit pun. Huh!

Aku berharap aku dapat jadi nurse yang baik kepada rakan sekerja dan kepada patients.

Dan selepas itu, aku bersama 3 orang yang lain, mandikan, tukar pampers makcik semalam.

Sister ward panggil kami semua. Masa tu semua dah cuak.Rupanya dia nak tanya pasal hand washing dan hand rub. Nasib baik lulus. Dia cuma pesan supaya kami menjaga kebersihan tangan sebab ward mata, kalau jangkitan di mata, boleh kronik patients.

Okay, aku sangat mengantuk ni. Tadi dah tertidur dalam bilik solat dengan lecturer =.=

Doakan aku ! ")

Assalamualaikum <3

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...