Pakai tudung rupanya tak HOT..

Sunday, March 18, 2012
Assalamualaikum, artikel ini adalah copy paste dari sini



Sebenarnya malas nak melayan budak perasan bagus macam neh. Siyes. Perasan bagos + berlagak + sombong. Buang masa jek. Tapi menyampah pula bila baca komen dia mengenai tudung. Lihat gambar kat bawah neh jap ;)

 

Komen part tudung tue yang menyampah sangat nak baca. Apa, pakai tudung tak hot? Memang lah tak "hot", sebab tue lah pakai tudung. Bukan sahaja tak "hot" di dunia malahan di akhirat sekalipun takan merasa "hot". Berbanding yang tak pakai tudung, dunia pun dia HOT akhirat lagi lah lebih2 HOT.

Ha Ha Ha..

Oke tak jawapan aku? Sebenarnya bukan nak merendah2kan golongan yang tak bertudung cuma kalau tak pakai tudung tue toksahlah memperlekeh2kan orang yang bertudung. Tak kisah lah samada dia bertudung betul ke sempoi ke penuh ke apa ke. Yang penting bandingkan diri dia yang bertudung tue dengan diri "kita" yang tak bertudung neh. At least dia dah selangkah ke alam kebaikan berbanding dengan orang2 yang tak bertudung.

Dan the most important is please remember yang pakai tudung neh tak related langsung dengan sikap seseorang tue. Sikap seseorang tue tak kira baik or jahat, dia tetap termaktub dengan hukum Allah swt. Jangan sampai terkeliru pula. 

So harap2 bebudak yang selalu kritik alah pakai tudung tapi mengumpat or alah pakai tudung tapi baju ketat dan etc2 tue hopefully tak payahlah nak kritik2 sangat. Nasihat is okey, good. Tapi kalau nak merendah2kan pemakaian tudung sampai suruh dia buka tudung dan etc2 is not good. Masing2 perlukan masa untuk ditarbiah. Sikap, ilmu, iman, suasana dan cara kita dibesarkan berbeza2. Jangan samakan setiap manusia. Tak adil disitu.

Dan yang penting sekali.. walaupun gadis di atas cakap yang pakai tudung = tak hot tapi kebanyakkan lelaki kalau cari isteri pun mesti nak kan yang bertudung dan bertutup.. kenapa ek? Hahaha.... sorry terjujur.

#Hot tak hot, tuntutan Allah yang utama. 


1 kuman:):

Dalila Diela at: March 19, 2012 at 3:21 PM said...

ada jugak eh org yg suka kutuk org pki tudung nie.
bangga sgt la x pki tdg tu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...