Lelaki Gedik. Perempuan Gatal.

Thursday, April 28, 2011
Assalamualaikum :)

Korang sihat? 

Nini tersenyum girang tengok Bobo datang kelas.
Nini jeling Bobo dihujung mata.
Nini gosip pasal Bobo.
Nini skodeng fb Bobo.
Nini harap Bobo ngorat dia.

Bobo pandang dan senyum kat Nono.
Bobo cakap-cakap dengan Nono di belakang kelas.
Bobo miscall, mesej, call Nono.
Bobo bagi hadiah kat Nono.
Bobo cakap Nono adalah wanita idaman Bobo.
Bobo mintak couple! hoho


Kalau lelaki kacau kita, kita cakap laki tu gatal.
Kalau perempuan tu sengeh2 kat kita, kita cakap popuan tu gedik.

Cis.
Padahal dua-dua sama je.
Suka je tuduh orang itu ini padahal diri sendiri tu yang gelebek.

Kalau kau rasa laki tu menggatal ngan kau, kau patut tengok diri kau.
Adakah sebenarnya kau juga gedik sepertinya?

Lumrah..
Laki gatal.
Popuan gedik.

Jadi, janganlah mengata sesama sendiri.
Last-last orang yang gatal tu lah kau nak.
Orang yang gedik tu lah kau tergila-gila.

Islam itu indah.
Adanya rasa malu dalam diri manusia membataskan dan mengawal perasaan gedik dan gatal dalam diri.
Islaam adalah agama yang sempurna.
Ia mengawal fitrah manusia supaya kita tidak melampaui batas.
Kan?

Kalau berpegang dengan ajaran Islam ni, 
takde la kita tunjuk kegatalan dan kegedikan kita.
Simpan untuk diri sendiri cukup lah.

Gedik nak mengorat tu pesal.
Ish,.

Sama-sama kita jaga diri supaya rasa gedik dan gatal ini tidak merebak dan membiak sehingga menimbulkan perkara yang tak diingini.
Yang terkutuk.
Yang memalukan diri sendiri.
Okay? :)



Aku pesan untuk diri sendiri jugak. Maklumlah dalam kelas aku sekarang ada budak enseeeem.  Aku kena control kegedikan aku ni supaya imej aku bersih. Barulah nampak ayu haha.

salam hujung minggu semua!
(esok aku start cuti daa)



6 kuman:):

= d = at: April 28, 2011 at 5:04 PM said...

hehhe..
cute la..
control gedik k..
:)

nfdeeda_zubir at: April 28, 2011 at 10:10 PM said...

indeed.
nak lalu sebelah laki pun segaann,jalan pandang bawah je.
err..ada budak hensem ke ? *double jerk

Novelgurl at: April 29, 2011 at 1:12 PM said...

Haha,..waalaikumussalam..yeah ! control2..
malu tu yang membataskan..jika hilang malu dlm diri manusia maka hilanglah segalanya.

HonEyBuNNy at: April 29, 2011 at 8:28 PM said...

apabila gedik bertemu dengan gatai kan..hehe..

best la baca entry neh...

アヌム ちゃん~~ at: May 1, 2011 at 6:22 PM said...

Salam.moshi moshi.visit here^^ nice blog.
Feel free to read my new entry @ frommetoyou~
(^____^)

dhilla nazli at: May 1, 2011 at 8:41 PM said...

terbaek!! *versi boboiboy... =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...