Cara Mencintai Member

Friday, April 22, 2011
assalamualaikum all :)

pagi ni, aku pergi bersenam dengan cik alifah. Thanks beb! Laksanakan aku punye misi untuk diet haha!

Misi yang tak pernah-pernah berjaya. Hoho

Korang semua patut pergi bersenam ye. Untuk membakar lemak-lemak yang berlebihan, untuk mencerdaskan minda dan untuk mengelakkan rezeki keluar 
(tak tidur pas subuh hehe)

ehm.

korang ingat Palestin tak?
Ish. Mestilah ingat. Member rapat doo!

Aku rasa dah lama kita tak borak pasal member kat sana. Kalau ada serangan besar-besaran barulah sibuk. Time tu jela nak menderma segala apa. Kalau tak?Apalaa.. Kata beriman. Anis! Kau pun same:(



"Tidak sempurna iman seseorang sehingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai diri mereka sendiri"

Kalau ingat tak ingat kat member kat sana tu, bukanlah nak kata tak beriman. Beriman jugak. Tapi tak sempurna. Macam pakai baju tak pakai seluar. Macam rambut botak sebelah. Tak sempurna. Tak cantik.

Aku masih ingat sewaktu kempen besar-besaran boikot Yahudi oleh anak Tun Mahadhir. Masa tu, McD lengang je. Colgate pun goyah. Nampak sangat perubahan rakyat Malaysia. Tapi sayangnya, Melayu, Cina India Kadazan, dan semuanya ni hangat-hangat tahik ayam je.

Boikot hanya bila ada isu. Bila ada serangan besar-besaran barulah sibuk nak merintih. "Alahai, kesiannya"
Sedangkan member kat sana tak pernah berhenti berjihad memperjuangkan Islam dan tanah air. Tak pernah berhenti dizalimi!

Sebab tu lah, Yahudi mengawal media Malaysia dan hampir semua media di setiap negara, supaya tidak menyiarkan tentang isu-isu begini. Media sekarang lagi prefer menyiarkan berita-berita artis, bolasepak dan kes khalwat Anuar. Dah naik bosan dah aku!

 Dan media sekarang ni, memang tak dapat dipercayai. Kerana mereka berpihak pada pihak tertentu untuk kepentingan tertentu.


Yahudi mengambil peranan untuk membadutkan hampir semua pemimpin supaya mereka dapat mengawal pemikiran kita, Muslims khususnya.

huh(sedih!)

Piil rakyat Malaysia ni pulak, bila ada isu je, sibuklah taaapi! Kalau takde isu, McD, KFC dan segala macam jenisnye hentam. Kadang-kadang aku makin pelik dengan saudara yang kononnya seIslam ni.

Tak sayang member eh?
BFF konnon
haprak jeh

Kawan-kawan yang dirahmati Allah,
members kita di Palestin tak pernah berhenti menderita
Si Yahudi tak pernah berhenti mendesak,mengecam,mengancam
bagaimana pula kita bisa berhenti?
berhenti memboikot..
berhenti menyumbangkan harta...
dan 
berhenti berdoa?

Aku, juga manusia. Yang perlu diingatkan. Kadang-kadang aku tak mampu menghalang atau menegur sahabat-sahabat, keluargaku untuk berhenti membeli dan berurusan dengan Yahudi. Dan kadang-kadang aku pun join same :(
Tepuk dada, tanyalah iman.

  Dan Terima kasih sayangku, mengingatkan aku tika aku terlupa pada mereka.


Sahabat seperti ini, 
dimana lagi mahu kucari? :)





Sahabat semua,
Boikotlah Yahudi.
Doalah Palestin.

Semoga Allah kuatkan semangat kita untuk menyertai jihad bersama member di Palestin. dan berterusan. Hingga anak cucu kita terus menentang Yahudi dan menegakkan Islam dari segenap sudut. Ekonomi, sosial, politik dan terpenting Akidah dan Ibadah.



Yahudi dan segala kafir akan tetap jatuh. Akan kalah. Semua itu adalah janji Allah. Siapakah yang lebih menepati janjinya selain Allah?


Namun,

Adakah mungkin kita akan menjadi salah satu pejuang yang akan menjatuhkan kuffar dan menegakkan Islam?
semuanya terletak di tangan ANDA!

Salam Palestin my dear friendss :)

:: aku harap aku terus kuat untuk memboikot huhu! kadang2 goyah jua :(

1 kuman:):

nur hafizah at: April 22, 2011 at 6:23 PM said...

seorang diri kadang kita tak kuat.sebab tu kita saling perlu mengingatkan:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...