sejarah anak itik

Friday, July 16, 2010
haa!!!meh kalian semua.kita pakat kijo deh!!!

jom!!

alhamdulillah sangat sebab kawan2 aku pakat nak keje..jadi office mate aku pulak

hehehe..once aku keje semalam(training)kawan2 aku yang baeq hati ni datang tengok aku..datang gelak2 kat aku(masih terbayang senyum2 sumbing mereka),datang nganyim2 kat aku(cop tak marah)a

aku ingat diorang tengok2 biase je..rupa2 nye tengok2 da JATUH HATI..hahaha

oke,kronology nye cm ni:

semalam,ainun..

pastu pijah..

oke,guud..i'm proud to be your friend

n...

guys...

hari piyah pulak..at first,tanak langsung keje

hoh,malas aku

tu ah ayat dia..last2 cakap aku nak keje,,siyes ni

hahaha..sape tanak duit bro

tapi..

hmm,,

actually,that's not my point..

bagi aku kita sebagai muslim ni,memang kena beriman 100% ngan hadis nabi yang mengatakan bahawa 9/10 pintu rezeki adalh berniaga...

yelah,mula2 jadi kuli luh,nanti jd periuk ..pastu baaru jadi tauke loh

pengalamn lagi berharga dari 4 flat...

caye tak??

cuba kau imagine,kau dapat 4 flat tapi kau tak ....(TO BE CONTINUED)

[continue]

kalau kau tak reti cakap,tade communication skills,tade soft skills n macam2 skill yg aku pun tatau..

korang ingat korang akan diambil bekerja(well,rezeki kat tgn Allah actually)..

penting untuk kita ada pelbagai skills ni..sebab kat dalam kelas di Malaysia,kita tak belajar skills ni directly..

kalau ada pun kelas english..sebab kena prezen sume..

ha,kalau dalam kelas tade,kat ne nak balajar?

kat sini laa,kau tahu,aku kerja kat sini,memang mendidik sifat sabar eh..

mendidik aku untuk terus senyum even dalam hati terbakar...

n byk lagi lah...

lagipun,acu try tgk,bangsa satu Malaysia(cina khususnya),diorang memang gila minat dan pandai berniaga..kau ingat minat tu semula jadi ke?kadang2 ye,tapi kadang2 minta tuu perlu di pupuk..

contohnya,aku tak suka pizza..tapi bila hari2 orang suap,suka laa weh..

contoh lagi,aku tak suka tgk hindustan,tiap minggu tgk bapak aku tgk(aku join),lame2 suka laa...

same goes ngan berniaga..aku rasa anak2 cina memang telah dididik sejak kecil untuk berniaga,acu tengok diorang..jarang kot apek pergi racing haram?mana ada apek rempit kan?amoi rempit pun tade(tp pelacur ramai),tapi mat rempit dan minat rempit ramai kan?

pok2 cina pergi niaga koot..bapak2 diorang dah train diorang..sebab tu,jutawan ramai cina..kalau melayu yang ada pun sebab power root(cop aku tak mengata puak aku)...

so,nampak tak??

kelebihan bekerja dan berniaga?

meh lah,kite kerja n tgk2 duit tiap2 hari..BEST weh!!
even duit tu bukan aku punya..isk2

okeh penat!


17julai2010

aku nak sambung ni..sebab ari ni hari sabtu,memang c.c ni xramai orang sangat..u know what,
aku perhati budak2 yg masok c.c ni mesti bukak facebook.MESTI. n datang sini semata-mata nak bukak Facebook..sampai 4-5 ringgit kot...ish

gila bapak kaya lah..maybe sebab aku xmaen fb,aku xdapat feeling sangat lah kemasyukan fb nih..macam ada budak ni(cop,ta mengumpat),sepanjang aku jaga c.c ni(baru 2hari),dia memang selalu datang..petang semalm,mlm semalam n pagi ni..aku sengaja bagi kat dia pc depan aku ni sebab aku nak tgk benda apa dia bukak.hmh...memang kakah tu laa..HEBAT2

"MEREKA" BERJAYA LAGI!!!

ini yg mereka mahu..masyarakat (islam terutamanya) lalai dengan kehidupan dunia..lalai tentang tanggungjawab mereka..bila kita semua lalai,tak amek peduli tentang sekeliling(tentang mereka terutamanya)senang untuk mereka menindas dan menconquer dunia...

pada dasarnya orang Islam itu kuat,kau tahu itu,dan aku pun tahu..semua orang tahu..sejarah2 membuktikannya..

tapi,kita hidup mahu bergantung pada sejarah kah?

mahu terus berbangga dengan Salehuddin al-Ayubi yg membuka Jurussalem?

terus mengagungkan sultan mehmed fateh?pahlawan muda yg berjaya membebaskan Constantinopel(weh,tak pandai eja!!)?

terus berbangga kawan2ku..jangan berhenti..mereka hebat,sangat hebat(korang kena tahu sejarah mereka)

tapi,Islam takkan tertegak dengan hanya berbangga...practise make perfect honey..

jadikan mereka2 ini sebagai idola..selaraskan apa yang kita banggakan(kononnya;i mean that,kalau bangga tak buat benda yg tak sepatutnya) dengan apa yang kita buat,kita lakukan..

aku tak cakap korang bukak fb untuk chat2,gosip2 je

tak..aku tak cakap mcm tuu,aku tahu korang baeq..macam aku..yang aku dok ngomel2 tadi budak laen..bukak fb nak skodem orang,,nak ngumpat,,menggatal ngn laki,,tag2 gambar,,post gamba2 gedik dgn harapan orang tahu dia 'comel'..

tapi,aku tahu,karang tak buat buat those things tuu

ada apa orang yg bukak fb untuk berdakwah(ha,kau la tu)..ye,misalnya post artikel2 islamic,info islam..chat pasal agama,invite kawan qiam...dsb

tapi,,tapi puak korang sikit je..siiikit sangat

hm,,

hm,,

mmmph..

bukankah elok kalau kita meninggalkan benda yang memudaratkan kita khususnya dan Islam amnya?(cuba pikr kesan fb kat korang dan deen tersayang)

pikirkan..orang yang bijak(teramat bijak) adalah orang yang pandai membuat pilihan..pandai memilih jalan dan tahu menegakkan Islam walau macam mana cara pun(blog misalnya..hehe)

kita menanti kebangkitan pahlawan Islam masa kini,sangat menanti..supaya tiada lagi umat Islam tertindas(palestin,china,thailand contohya),supaya khazanah umat Islam tidak lagi dirampas sewenang2nya,supaya ekonomi,politik dikawal oleh kita.. dan supaya Islam berdiri tegak di aas muka bumi ini(banyak lagi supaya act.)

tapi sayang,penantian ini sia2 jika kita sendiri sbg umat Islam masih lalai dgn benda2 yg tade chance nak jadi medium dakwah,masih leka dan propaganda Yahudi!

mari kwan2 saya seru diri saya dan anda supaya kite same berubah demi Islam..

jihad..

tinggalkan benda yg melalaikan kite,sibukkan diri dengan dakwah melalui organisasi(mana2 je) asal di situ,Islam dapat berdiri...

ingat,Allah tak pandang HASILNYA,tapi pada USAHANYA

selamat berjihad kawan!

blog aku,aku punya pasal(ceh ceh tibe2)

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...