Mengapa Perlu Memilih

Saturday, May 19, 2012
Bismillah..


Assalamualaikum. Sihat? :) Terus ke main point untuk kali ini. Mengapa kita perlu memilih? Pilih apa? Segala benda dan saya suka untuk kecilka skop kepada mengapa perlu memilih suami.


Suami perlu dipilih berdasarkan kefahamannya terhadap Islam, sensitivitinya terhadap isu ummat, kekuatannya untuk menegakkan agama Allah dan usahanya untuk berada dalam perjuangan Rasulullah.


Memilih bagi saya adalah sesuatu yang harus kerana kehidupan selepas kahwin ini panjang. Lama. Kita bukan nak hidup dengan dia 2 3 tahun tapi diizinkan Allah kita ingin hidup dengan dia sampai syurga. Adakah mungkin untuk ke syurga jika berkahwin dengan orang yang biasa-biasa sahaja pemikirannya? Yang mengambil mudah isu ummat? Yang memandang sebelah mata kepada perjuangan Palestine?


Suami yang awesome adalah yang melorongkan isterinya ke arah pintu-pintu kebaikan. Yang menarik tangan isteri dan keluarga terjun dalam dakwah. Yang bersama-sama menyebarkan kefahaman Islam. 


Saya berdoa untuk suami yang begini :) 


Susah bukan? Tapi dengan keyakinan terhadap janji Allah, bahawa hanya lelaki yang baik utk perempuan yg baik, jadilah baik wahai Anis untuk mendapat suami yang baik. Suami adalah rezeki dari Allah dan rezeki akan terhalang kerana banyaknya dosa dan maksiat. Semoga dikuatkan hati ini untuk bermujahadah menjadi hamba Allah yang ingin dan terus berjuang. Walau dengan sekumit cara pun, Allah akan memandangnya. InshaAllah :)


Soon.. ^^





Selamat berhujng minggu!

Wassalam.

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...