Dia pergi Date.

Sunday, May 20, 2012
Date atau keluar berdua-duaan adalah tanpa alasan yang kukuh. Boleh ke? Tadi saya bersama-sama roomates pergi ke Yo-Feast kat depan UIA ni. Ramai sangat budak laki lepak. Sebab ada race moto.yang kecik tu. Dan ada konsert. Lelaki perempuan keluar berpegang tangan memang confirm dah ada. Tapi yang sedihnya bila warga UIA pun terlibat sama dengan benda ni.


Berjalan dan bercouple hingga masuk dalam UIA. Dan yang menyedihkan jugak sebab mak gad cerita pasal budak-budak yang keluar malam. Hmm.


Aku bukanlah nak bukak pekung UIA sebab aku yakin hampir SEMUA universiti dan kolej mengalami benda sama. Tapi yang aku nak highlight adalah masalah remaja sekarang. Kenapa ketika ummat Islam sedang bangkit, Malaysia masih terkapai-kapai dengan isu ini. Isu yang seolah-olah tak pernah selesai.


Saya nak mencoret lebih, tapi sebab dah lewat dan buku pun tak bukak lagi, saya tinggalkan dengan soalan: What should we do to overcome this problem? What is our role?


Wassalam.


*sebenarnya nak buat cerita pasal kisah laki perempuan date dan bercinta tapi mcm ambil masa yang panjang je so saya ringkaskan :)

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...