how you expressed your love?

Wednesday, December 29, 2010

How you express your love?

“morning sayang!”
Sweet,suka sangat.tiap2 pagi mesti ada mesej dari dia.kadang2 tak reply pun.saje je tunjuk tak layan tapi hati aku tuhan je tahu.berbunga2 kot hehe.biasa la kan,bukan semua orang buat macam tu kat kita.tambah2 lagi panggil sayang,tambah2 lagi lelaki,tambah2 lagi hensem,tambah2 lagi aku sayang,cinta,kasih sama dia!

Hehe

Tiap2 pagi dia hantar mesej,time tu ala2 kol 6.aku assume dia hantar mesej lepas solat subuh.hehe sweet apa hehehe.kadang2 time dia mesej,aku masih dalam selimut lagi sebab tu tak reply haha

Malam2 dalam pukul 11 dia mesej lagi

“hey baby!”
Okay again..melting!haha i’m a girl okay. Mesej macam tu,cair la jgk.tambah2 kami masih fresh.baru je declair.semua masih nampak manis.semua sweet.

Call bukan hari2 tapi kadang2 je.kalau ikutkan hati aku,aku memang nak  bercakap dengan dia hari2.tapi, jual mahal

“awak tak yah call saya weekdays,kita borak time cuti je okay”

Hari2 aku rasa bermakna.hari2 rasa bersemangat je nak hidup.sometimes I cannot deny, aku hidup sebab dia

Aku harap cinta pertama ini menjadi cinta terakhir aku.aku harap dia akan menjadi peneman hidup aku.menjadi cinta aku untuk selama2nya.
Aku harap kemanisan ini tidak akan berakhir

Hari tu,aku keluar dengan dia.anniversary first kitorang..hehe
Dia ada beli kek,comel sangat kek tu.macam tak sanggup je nak makan.tapi mestilah makan kan hehe.aku beli baju untuk dia.color pink haha.actually that color xsuit sangat ngan dia.

Time makan tu, aku nak je dia suap aku.saje nak menggatal hehe.tapi dia xcakap pape.takkan la aku nak terhegeh2 kan.macam pelik pulak haha.

Lepas makan,kitorang jalan2 kejap,round2 mall tu.time jalan2 tu,tiba2 je dia pegang tangan aku

Erk erk erk

Apa ni?shit?
Entah!tapi aku tak buat apa2.malah rasa suka dalam hati.tangan dia dan tangan aku sekarang bersama.aku suka!aku happy!

Macam dunia ni ada kami je.macam nak peluk je dia.macam best sangat!hehe

Bila habis dah jalan2,jam pun dah hamper pukul3.kami pergi solat dan lepas tu dia hantar aku balik hostel.time nak keluar dari kereta tu,rasa sedih sangat.taknak  berpisah!tapi I have toL

Aku happy sangat dapat keluar dgn dia.sangat2.tapi

Tapi,adakah benda ini halal?you shit!of course tak!

Aku teringat ustaz pernah cakap,berzina ada byk cabang.


  • Zina hati
  • Zina tangan
  • Zina mata
  •  Zina telinga
  • zina paling besar adalah zina kemaluan


Dan macam2 lagi.setiap anggota kita ada potensi untuk berzina.iman kita yg dapat control setiap anggota kita dari melakukan zina
Oh!
Aku telah berzina?
Aku mula merasa bersalah,berdosa.aku tak keruan.aku cintakan dia,tapi haruskah aku melakukan dosa kerana mencintai dia?
Satu persatu zina aku perincikan dgn diri aku.


Hati?yes.i did it.setiap saat, aku tak pernah berhenti mengingati dia.aku tak pernah miss walau sesaat untuk merindui dia.aku sering bayangkan diri aku bersama dgnnya.sering,selalu,sepanjang waktu

Tangan?aku baru je buat.dan aku suka,happy time aku berpegang tangan dgn dia

Telinga?aku suka bila dia ucapkan sayang padaku.aku suka mendengar suara dia menyanyi mencintaiku

Mata?aku suka tengok dia.cara dia senyum,makan,tersengguk dalam kelas,semua aku suka tengok.

Kemaluan?tidak!

Tapi semua ni tidak berlaku semasa mula2 aku terima dia.time first2 kami couple,aku cuma mesej2 je.aku risau diri aku dan diri dia tak dapat menahan diri lagi.aku takut dgn cinta yg akan membunuh aku.


Malam itu,aku menatap lama di sejadah hijauku. Terasa jauh sudah aku meninggalkan Kekasih tiada penghujungku.lama aku bersujud,lama aku menatap diriku melalui sujudku
Teringat aku saat dia ciumku di dalam kereta.teringat aku tika dia menggenggam tangan aku.semua ter flashback.semua berlegar2 dalam fikiran aku


Zup!terbayang2 aku hadis Rasulullah:
“daripada engkau bersentuhan tangan dengan seseorang yg haram bagimu,adalah lebih baik kau menyentuhi babi”


Terasa dada makin sebak,terasa hati makin bercelaru,terasa mata ku berkaca2.
Apa telah aku lakukan?yg manakah lebih penting?syurga Allah atau dia?
Yg mana harus aku utamakan.aku begitu menyintai dia.sangat2.aku tak rela berpisah dgn dia.sungguh tuhan,aku belum pernah merasai cinta ini,dan aku tak ingin melepaskan cinta ini.
Aku buntu.benar2 buntu.aku menatap lagi ke sejadah hijau itu.kali ini diiringi dgn esakan tak berlagu.aku buntu.terasa pekat malam itu,terasa malam itu sgt panjang.
Inginku bangkit dari sejadah itu,ingin!tapi aku tak berdaya.selagi rasa bersalah ini belum terhapus,aku tak mampu untuk bangkit dari sejadah ini.
Bagaimana harus ku redakan hati ini?
Bagaimana untuk aku tebus rasa bersalah  ini?
Lama..lama aku berfikir.

Lantas,aku tekad!cinta ini harus kubuang.sayang ini harus ku pendam.walaupun aku telah sedikit terlanjur namun mahkota ku masih tersimpan rapi untuk suamiku.dan aku berharap sangat berharap dia adalah suamiku.

Menyesal dgn keterlanjuran ini.menyesal membiarkan diriku disentuh oleh seseorang yg masih tidak halal bagiku.sedangkan sudah lama aku menjaga diriku agar terpelihara tapi akhirnya aku gagal

Namun aku tidak akan biarkan kegagalan terus menerus hingga aku kahwin.aku tidak ingin perkahwinan yg dibina dgn tiang2 maksiat.

Teringat lagi aku pada kata2 seorang murabbiku
“Cinta ini banyak sekali.kalau kita tak jaga diri kita,kita akan terjerumus dalam cinta yg paling hina..cinta syaitan.bagaimana cinta syaitan ini?kamu merasa cinta itu manis ketika kamu bercinta dgn orang yg haram bagimu.ketika kamu bercinta dgnnya,kamu merasakan dosa itu ringan,ketika kamu bercinta dgnnya,kamu ingin bersama dgnnya tanpa memikirkan batas antara kamu.ketika kamu bercinta dgnnya,kamu merasa berat untuk meninggalkan dunia dan kamu terasa dunia itu adalah indah dari akhirat.dan ketika kamu bercinta dgnnya,kamu jauh dan tidak lagi mengenal Kekasimu yg sebenar.itulah cinta syaitan.”

Tidak dapat lagi aku menahan sebak.aku ingin keluar dari cinta bekepalakan syaitan ini.aku ingin menjaga zuriat keturunan ku.aku tidak ingin anak2ku lahir berkepalakan syaitan.maafkan ku Ya Allah.

Malam itu harus ku akhiri semua sandiwara syaitan ini.biarlah hatiku menangis buat seketika,biarlah mata ku kekeringan airmata.biarlah aku dibenci oleh dia.biarlah.biarlah.

Aku ingin berubah.

Ku capai satu tekad,aku bangun dari sejadah hijauku.aku lihat handphone ku,ada gambar aku dan dia terpampang,aku lihat ada tergantung nama aku dan dia di handphone ku.sekali lagi aku terduduk.terasa berat tapi aku tetap bangun.bangun.bangun untuk syurgaMu,bangun untuk cintaMu.

Bangun.bangun.bangun.

Aku capai iphone itu,berlari2 tangan aku menutur kata

“salam.we need to break up for Allah.”

“I love you.”

“ini bukan caranya.awak tahu,saya pun tahu.cinta kita tak mampu untuk merubah hukum zina itu haram.cinta kita tak mampu untuk menghalalkan couple itu haram.”

“okay”

“ada jodoh,cinta kita bersatu

“i love you.kenapa jadi macam ni?baru je rasa bahagia,awak dah bagi racun.kenapa?”

Aku tak reply.sebak.sedih.menangis.

Biarlah.biarlah.biarlah.

Biar aku bercinta dgn Allah.biar aku rawat hatiku dgn cinta Allah

Sekarang,peristiwa di atas,sudah lama menjadi sejarah.aku kini bahagia.bahagia walaupun kebahagiaan itu tidak dapat dilihat oleh manusia lain.aku bahagia bercinta dgn Dia.bahagia.manis.indah.

Bahagia bila aku berkhalwat dgnNya di dinihari.
Bahagia bila aku menutur kata2 cinta padaNya.
Bahagia bila aku mengadu masalah aku padanya.
Bahagia bila aku membaca surat2 cinta dan ayat pujuk dariNya.
Bahagia.bahagia.bahagia

Aku percaya dgn cintaku ini



--------------------------------------------------------------------------------------------------

Common ways people expressed their love are through:
-words
I love you sayang
Saya sayang awak sorang

-actions
Hugs
Holding hands
Kissing

Biasanya dua cara ni memang wajib untuk orang bercinta kan

Kenapa aku cakap pasal benda ni actually to highlight why couple is haram.
Jadi bercinta lah dgn siapa yg halal bagimu

Ibumu,
Ayahmu
Sahabat halalmu
Saudara2mu

Dan cinta teragung pastinya Allah dan Rasulullah.


couple is prohibited for many reasons baby:)

p/s:cerita rekaan semata2
     hadis rasulullah itu aku ingat maksud je.lebih kurang macam tu la maksudnye.hadis riwayat sape not sure

8 kuman:):

NNZ at: December 29, 2010 at 8:16 AM said...

terbaik anis!!! :D

Al Basirah at: January 3, 2011 at 1:52 PM said...

:)

Anonymous at: January 5, 2011 at 7:39 AM said...

^^ love it ! yupss cinta slps nikah lebih indah =)

Al Basirah at: January 11, 2011 at 1:11 PM said...

to novel: betol!tapi kene byk besaba lah hehe

hawa at: January 15, 2011 at 12:42 PM said...

aniss....sgt2 la best...aku mule2 bce,igt mg tgh bercinta la...hehehheh..
aku ske sgt yg nie...tq baby..

Al Basirah at: January 15, 2011 at 2:09 PM said...

hehe welcome sayang:)

memang kene kuat nak tempias ombak cinta ni huhu

hawa benz at: January 16, 2011 at 11:25 AM said...

hmm..nk tips tuk kuat mcm mu..;)

Al Basirah at: January 16, 2011 at 12:59 PM said...

huhu dekatkan diri dgn tuhan.didik nafsu.kuat!

huwaaa!aku pun goyah hawa.makin kite eager nak berubah,nak jauh dr benda2 jahat,makin kuat dugaannye.

berdamping dgn sahabat yg baik mungkin boleh jd penolong:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...