anjing hitam...

Wednesday, June 23, 2010


pada zaman nabi musa,dikisahkan ada seorang hamba Allah yang tidak mempunyai anak..puas dia dan isterinya berikhtiar untuk mendapatkan anak,tapi tak dapat jugak..last2 dia bernazar dia akan minum air kencing anjing hitam kalau Allah bagi dia anak..


nak dijadikan cerita,Allah telah memakbulkan doa hambaNya itu..

pada zaman nabi Musa,nazar mesti ditunaikan tidak kira nazar itu baek atau buruk wajib ditunaikan,kalau zaman kita sekarang hanya nazar yang baek wajib ditunaikan,yang tak elok,kena bayar diah(denda)


lelaki ini gelisah tak tentu pasal la,takkan dia nak minum air kencing anjing hitam,lantas dia pergi jumpa nabi Musa a.s,dan dia cerita kes dia kat Nabi...

lantas,nabi suruh dia pergi tadah air yang turun bari bumbung rumah orang yang TIDAK MENUNAIKAN SOLAT,,dan dia pon buatlah..maka nabi suruh dia minum air tersebut dan selesailah nazarnya...


moralnye,,SOLATLAH..
itu air yang turun dari bumbung,kalau air tangan orang yang tak solat apatah lagi??
gelaplah hati orang2 yang makan dari masakan orang mcm ni..
sebab itulah,ramai anak derhaka sekarang,tak dengar cakap mak ayah,antara sebabnye,makanan lah..mak2 kena la jaga solat sebab nt takot gelap hati anak2 kita,melawan kata kita sape yang susah??
kita jugak...


nt kalau makan kat luar tu,jaga2 lah..tengok si penjual 2,pakai tudung ke tak??rambut berkarat ke tak??laki ni pakai rantai lembu ke tak??
kan dari image seseorang kita boleh baca serba sedikit tentang drinya..

itu je lah,,haiyya 'ala ssolah(",)

0 kuman:):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...